Elever præsenterede brandingforslag

En mørk aften i december præsenterede seks hold elever fra 8. årgang deres forslag til, hvordan virksomheden DBI Plastics i Stenlille kan øge sin synlighed og styrke brandingen over for kunder, potentielle kunder og kommende medarbejdere.

Præsentationerne foregik hos DBI under overværelse af en række DBI-medarbejdere, forældre, bedsteforældre og søskende samt lærere fra SPRS. Elevernes præsentationer er baseret på de projektopgaver, som de har arbejdet med efter, at de i oktober besøgte virksomheden og interviewede nogle af dens medarbejdere.

 

Skoler møder virksomheder

Initiativet til elevernes præsentationer udspringer af det samarbejde, som Sorø Kommune har sat i gang for at skabe relationer mellem kommunens skoler og virksomheder. Målet har været, at eleverne får erfaringer og oplevelser fra det virkelige liv, der kan hjælpe dem med deres fremtidige valg af job og uddannelse. Samtidig får eleverne også øjnene op for de lokale virksomheder.

”Aftenens seks oplæg var udvalgt efter, at eleverne havde præsenteret projekterne for deres lærere i november. Opgaven var at producere en film – en kommunikationsvideo - og komme med konkrete forslag til, hvordan DBI kan skabe mere synlighed om virksomheden,” fortæller Thomas Wenzell Aziz, afdelingsleder for udskolingen.

Han tilføjer, at DBI tog godt imod præsentationerne, der gav inspiration til, hvor man kan sætte ind i virksomhedens fremtidige markedsføring.

 

Fokus på arbejdsmiljø

”Vores elever har også været kreative og lavet nogle sjove videoer, der bl.a. satte spændende perspektiver på DBI som arbejdsplads. Eleverne gjorde især meget ud af at beskrive det gode arbejdsmiljø på virksomheden,” siger Thomas.

DBI vil efterfølgende præmiere de bedste præsentationer, ligesom de har lovet pizza og sodavand til hele årgangen i det nye år som tak for indsatsen.

”Også for os har samarbejdet med DBI og Sorø Kommune været udbytterigt. Vi har oplevet, at eleverne har opnået en indsigt i og forståelse for, hvordan en virksomhed arbejder. Samtidig har eleverne skullet sætte sig ind i en ny verden, og de skulle samarbejde om at levere et produkt, som andre konkret skal kunne anvende og få værdi af,” siger Thomas.

Se også Sorøs Erhvervs video  om 8. årgangs besøg på DBI Plastic i oktober.