Ny livsstil at være tilbage i skolen

Det er dejligt men lidt hårdt at komme tilbage til hverdagen på skolen efter to måneder med hjemmeundervisning. Det mener i hvert fald Mathilde 9X og Therese 9Y.

 

Mathilde Hjort og Therese Friis forbereder deres afsluttende naturfagsopgave, som handler om, hvordan vi sikrer drikkevandsforsyning til fremtidige generationer. Sammen med kammeraterne har de på en solrig torsdag valgt at arbejde udenfor.

6. til 9. klasserne er tilbage på skolen på anden uge - efter corona-undervisningen hjemme.

”Det er hyggeligt og rart at være tilbage og se sine venner igen, men jeg kan godt mærke, at jeg er træt når jeg tager hjem fra skole. Vi arbejder koncentreret med ét fag om dagen. Det er faktisk som at få en ny livsstil” siger Mathilde.

”Ja, det er dejligt at være tilbage på skolen. Det giver mening at være her, og det er rart, vi også kan sidde ude og arbejde,” siger Therese.

”I de måneder, vi arbejdede hjemme og fik fjernundervisning, fandt jeg ud af, at jeg arbejder godt alene, at jeg får mere ud af min tid, og at jeg faktisk synes jeg lærte mere. Og det var fint at få hjælp hos den enkelte lærer. Det var med til at give en bedre forståelse for de opgaver, vi skulle løse.” tilføjer Mathilde.

Therese nævner, at hun var knap så begejstret for at arbejde hjemme fra: ” Jeg synes ikke, det fungerede lige så godt, som når man er fysisk til stede i skolen. Det mærkede jeg især, når jeg skulle løse de mere komplicerede opgaver. Men det var rart med tiden til at fordybe sig.”

Solskinsdagen betød, at der blev arbejdet både ude og inde i 9. klasserne.

 

 

Mathilde og Therese forbereder afsluttende opgave i naturfag om fremtidens drikkevand.