Holddeling i sprogfagene gør det muligt at sikre en differentieret undervisning og skaber optimale betingelser for elevernes læring.
I vores holddannelse i sprogfagene lægger vi vægt på:
- Skemalægning og holdstørrelse: Holddannelse giver mulighed for at organisere undervisningen i mindre grupper, hvilket især er gavnligt i sprogfagene. Holdene kan variere i størrelse og sammensætning.
- Parallellagte fagtimer: I sprogfagene kan parallellagte fagtimer være afgørende. Det giver lærerne mulighed for at fokusere på specifikke sproglige kompetencer og differentiere undervisningen efter elevernes behov.
- Løbende evaluering: Vi evaluerer løbende elevernes udbytte af undervisningen. Det er vigtigt at inddrage elevernes faglige niveau og individuelle behov. Holddannelse bør ikke bruges til permanent niveaudeling, men som en metode til at tilpasse undervisningen.
- Inklusion og mangfoldighed: Differentieret undervisning i sprogfagene tager højde for elevernes forskellige sproglige baggrunde og kompetencer.